Víkendovka na chate Kanné

Nejaký ten čas sme sa ako 7. oddiel vĺčat Prešov otĺkali, okukávali, jednoducho poznávali. Stretávali sme sa na družinových schôdzkach, boli sme na niekoľkých krátkych prechádzkach, niekoľkých jednodňových výletoch, a tak nastal čas posunúť sa ďalej. Mesiac máj nám ponúkol teplé dni a predĺžený víkend. Deň 8.5.2015 vyšiel na piatok, a keďže je to štátny sviatok, tak sa nejde ani do práce, ani do školy. Toto sme využili na náš prvý dvojdňový výlet. Ako cieľ sme si vybrali skautskú chatu za obcou Fričovce v doline Kanné. S počtom 22 vĺčat, 5 skautov a pod dohľadom 3 vodcov sme sa vybrali v piatok popoludní o 14:30 hod. z autobusovej stanice Prešov do obce Fričovce. Asi po 35 minútach sme vystupovali na konci obce Fričovce. Nasledoval hodinový pochod dolinou až k chate Kanné.

Deti boli chatou ohúrené. Ani okolie nezaostávalo. Po inštruktáži ako sa na chate máme správať, sme sa ubytovali. Program nášho výletu napĺňalo plnenie vlčiackej odborky „ Lesník “. Priniesli sme so sebou niekoľko sadeníc stromčekov. Deti vytvorili dvojice. Každá dvojica podľa pokynov a návodu vytrhala trávu a buriny a rozkopala hlinu na ploche asi 50 x 50 cm do hĺbky asi 30 cm. Do takto pripravenej hliny si každá dvojica posadila svoj stromček. Napokon ich ešte poriadne poliali vodou a označili kolíkom. Takto sme úspešne splnili ďalšiu podmienku na získanie odborky. Po zasadení stromčekov sme sa pustili do prípravy ohníka na opekačku pod prístreškom. Večer cca o 19.00 hod. sa ohník zapálil. Deti povyťahovali špekačky a už sa opekalo jedna radosť.

Milky medzi tým neďaleko v lese zapálil „ sľubový oheň “. Po zotmení a prekonaní „ cesty svetla “ zložili vlčiacky sľub Dorotka – Saška, Sabina, Vanesa, Veronika, Nina, Tomáš a skautský sľub Mima, Tamara a Mirka.

Večerný program sa natiahol až do 23:00 hod., a potom už šikovne do postieľok. Noc prebehla v poriadku, žiadny plač, žiadna havária. Predpokladali sme, že si deti ráno trochu pospia. Mýlili sme sa veľmi. Zhruba o 05:30 hod. sa začali budiť prví čertíci. Po ranných toaletách nastúpila o 07:00 hod. nepopulárna rozcvička, tak raňajky a ranná hygiena. Potom si každý zbalil všetky svoje veci, aby sa obidve spálne upratali. Medzi tým sa už začal variť guľáš. Po uprataní izieb sme sa vybrali na prechádzku po lesnej ceste. Spolu s Milkym sme deťom ukazovali rastliny, niektoré už poznali a pomenovali ich, niektoré boli nové. Zámerne sme im ukazovali prevažne rastliny, ktoré sa dajú konzumovať. Po návrate späť na chatu, nás už čakal rozvoniavajúci guľáš od kuchárskej majsterky Mirky. Mal prekvapujúci úspech, nikto so zjedením nešpekuloval, ba bolo veľa takých čo si pýtali dupľu, a aj tripľu. Trošku sme si po jedle oddýchli, a potom sme povynášali rupsaky von z chaty, a upratal sa aj spodok chaty.

Potom sme už odchádzali, vracali sa dolu dolinou do Fričoviec. Z Fričoviec o 15:50 hod. autobusom do Prešova, a o 16:40 hod. si už ratolesti preberali rodičia.